سنگربصیرت واستقامت/إِنَّ الَّذِینَ قَالُواْ رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقَامُواْ

«وَ قد فُتح بابُ الحَربِ بینکم و بینَ أهلِ القِبلهِ وَ لا یَحْمِل هذَا الْعِلْمَ اِلاَّ اَهْلِ الْبَصَرِ وَ الصَّبْرِ» قسمتی از خطبة 173 امیرالمؤمنین(علیه‌السلام) در جنگ صفین

سنگربصیرت واستقامت/إِنَّ الَّذِینَ قَالُواْ رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقَامُواْ

«وَ قد فُتح بابُ الحَربِ بینکم و بینَ أهلِ القِبلهِ وَ لا یَحْمِل هذَا الْعِلْمَ اِلاَّ اَهْلِ الْبَصَرِ وَ الصَّبْرِ» قسمتی از خطبة 173 امیرالمؤمنین(علیه‌السلام) در جنگ صفین

سنگربصیرت واستقامت/إِنَّ الَّذِینَ قَالُواْ رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقَامُواْ
دنبال کنندگان ۳ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
پیام های کوتاه
آخرین نظرات
  • ۷ ارديبهشت ۹۵، ۲۲:۴۱ - عاشق خدا .
    خداقوت

۱۶ مطلب در بهمن ۱۳۹۳ ثبت شده است

چراتولیدکنندگان فیلم وسریال کشور مابجای نشان دادن یک زندگی که خدادستورداده،
زندگی هایی رابه تصویرمیکشندکه اثرات سوءآن بیشتراست تانشان دادن راهکارهاو...؟!
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ بهمن ۹۳ ، ۲۳:۴۵

خورشید به من بتاب و تطهیرم کن

چون آینه ها بشکن و تکثیرم کن


یک بار سر سفره لطف و کرمت

بنشانم و یک عمر نمک گیرم کن

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ بهمن ۹۳ ، ۲۲:۵۳
در 22بهمن، ملت ایران نشان خواهد داد که کسی که ملّت را بخواهد تحقیر کند،با ضربه متقابل ملت ایران مواجه خواهدشد.
امام خامنه ای 93.11.19
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ بهمن ۹۳ ، ۲۱:۵۹

آن طفل یتیمم که شکسته است سبویم

از آب، همین گریه ی تلخی است به جویم

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ بهمن ۹۳ ، ۱۶:۵۲

نفس انسان همچون عصای موسی است تا وقتی در دستت قرار دارد، عصا است همین که رهایش کنی اژدهاست.

اگر اختیارش دست عقل بیفتد رو به سعادت است در غیر این صورت انسان را هر روز به طرفی می برد و نهایت در شقاوت فرو می برد.


نفس اژدهاست او کی مرده است                  از غم بی آلتی افسرده است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ بهمن ۹۳ ، ۱۶:۵۱

امام خامنه ای امروز در بازدید از نمایشگاه دستاوردهای فناوری نانو


پیشرفت هایی که در نانو داشتیم یک نمونه ای است برای اینکه آن را در سایر کارهای کشور الگو قرار دهیم /

نگذارید عوامل پیشرفت در نانو بهم بخورد؛ ثبات، دوری از فضاهای سیاسی و برنامه داشتن از عوامل این موفقیت است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ بهمن ۹۳ ، ۱۳:۱۵

دلقکی بود که از فرعونیان بود و فرعون را می خنداند و برای اینکه فرعون را بیشتر بخنداند لباسی همچو لباس حضرت موسی علیه السلام می پوشید!

وقتی که خدا فرعونیان را عذاب کرد این دلقک را در عذاب تخفیف قائل شد یا حالا عذاب نکرد؛

خدا به حضرت موسی علیه السلام گفت می دانی چرا چنین کردم؟! چون از لباس او که مثل لباس تو بود، خوشم می آمد!


مبحثی در ملحقات به علم صرف که تفصیل آن در علم نحو بحث می شود تحت عنوان معرب و مبنی بودن اسم. اصل در اِعراب اسم ها معرب بودن است و با این وجود اسم هایی هستند که همچون حرف ها مبنی هستندبخاطر شباهت هایی که بین این اسم ها و حروف وجود دارد.


امیرالمومنین مولی المتقین علی علیه السلام در خطبه متقین معروف به خطبه همام که از بیش از 100 ویژگی برای متقیان میشمارند. از ویژگی های ظاهری شروع می کنند!!

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ بهمن ۹۳ ، ۱۲:۴۴

بر آر از آستین معرفت دست دعا اینجا
به آئین دگر بر آستان کبریا، اینجا

به چشم دل نظر کن بر حریم دختر موسى
که جان را مى دهد آیینه لطفش جلا، اینجا

مجو از خیل بیدر دان دواى درد بى درمان
اگردرمان دردخویش مى خواهى،بیا اینجا

صداى قدسیان بشنو که مى آید به گوش جان
که دردت را دوا اینجا، که رنجت را شفا اینجا

بریز اشک نیازى در نمازستان بى خویشى
بر آر ز سوز سینه درد آشنا اینجا

حریم یثرب و بطحاست گوئى مرقد پاکش
که نور آذین بود چون ساحت اُمُّ القُرا اینجا

فضاى قدس، معراج حقیقت، بزم اَوْ اَدنى
شب اَسرى، فروغ جاودان مصطفى اینجا

بنامْ ایزد، که خاک پاک او بوى نجف دارد
که از او مى تراود عطر ِ جان ِ مرتضى اینجا

ترا پرواز خواهد داد تااوج خدا جوئى
ز بام آشنائى، زاده خیر النّسا اینجا

برآى از ظلمت هستى، که خضرآمد به سرمستى
به بوى چشمه سار زندگى بخش ِ بقا اینجا

منم "مشفق" غبارى دامن افشان در هواى او
که مى جویم رضاى او به تسلیم و رضا اینجا

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ بهمن ۹۳ ، ۰۹:۰۳

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه در یک سال گذشته دولت هر نوع انعطافی به خرج داده ولی تحریم‌ ها بیشتر شد تصریح کرد: امام (ره) در تحریر الوسیله مبارزه با زیاده‌خواهی غرب را بر همه مسلمین واجب دانست.


به گزارش عمارنامه، حسن رحیم‌پور ازغدی در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز تهران گفت: نماز جمعه پایگاه انقلاب است و دماسنج افکار عمومی مومنان است و باید زنده باشد و هدف ما بحث جنجالی نیست.

وی افزود: در مکتب انقلاب مسئله امر به معروف و نهی از منکر و نظارت و انتقاد اصل است و نماز جمعه نیز در خط مقدم است.

ازغدی با بیان اینکه پیامبر فرمودند اگر امر به معروف و نظارت و انتقاد تعطیل شود دیگر هرچه نماز جمعه بیایید فایده ندارد چرا که باندهای فاسد و کثیف بر ما مسلط خواهند شد و دعای نیکان شما برآورده نخواهد شد، تصریح کرد: طبق روایات مسئولان سه قوه و نخبگان باید هر جمعه نگران باشند که فردا در نماز جمعه در مورد ما چه چیزی گفته خواهد شد و گروهی از شما باید باشند که دعوت به خیرات کنند و رستگاری در نظارت و انتقاد است.

وی ادامه داد: امیر مومنان فرمودند تمام احکام یک طرف و انتقاد و امر به معروف یک طرف، اینها هم باهم مساوی نیستند و تمام احکام عبادی مانند یک فوت کردند اس در برابر اقیانوس، البته انتقاد باید صادقانه و شجاعانه باشد و ساختارشکن باشد. نظام به مردم وعده داده و باید در پای وعده‌ها بایستند و مسئولان باید در روزهای نماز جمعه‌ به مشکالات مردم پاسخ دهند، اگر مسئولان نیامدند باید خودشان پاسخگو باشند. مسئولین بدانند وعده‌ای که می دهند، وعده نظام است.

ازغدی با اشاره به محتوای اصل 43 قانون اساسی در امور مالی و اقتصادی و بند نخست این اصل گفت: تأمین‏ نیازهای‏ اساسی‏ شامل مسکن‏، خوراک‏، پوشاک‏، بهداشت‏، درمان‏، آموزش‏ و پرورش‏ و امکانات‏ لازم‏ برای‏ تشکیل‏ خانواده‏ برای‏ همه‏ در قانون امده است و در اصل دوم تاکید شده که تأمین‏ شرایط و امکانات‏ کار برای‏ همه‏ به‏ منظور رسیدن‏ به‏ اشتغال‏ کامل‏ و قرار دادن‏ وسایل‏ کار در اختیار همه‏ کسانی‏ که‏ قادر به‏ کارند ولی‏ وسایل‏ کار ندارند، در شکل‏ تعاونی‏، از راه‏ وام‏ بدون‏ بهره‏ یا هر راه‏ مشروع‏ دیگر که‏ نه‏ به‏ تمرکز و تداول‏ ثروت‏ در دست‏ افراد و گروه‏ های‏ خاص‏ منتهی‏ شود و نه‏ دولت‏ را به‏ صورت‏ یک‏ کارفرمای‏ بزرگ‏ مطلق‏ درآورد. این‏ اقدام‏ باید با رعایت‏ ضرورت‏ های‏ حاکم‏ بر برنامه‏‌ریزی‏ عمومی‏ اقتصاد کشور در هر یک‏ از مراحل‏ رشد صورت‏ گیرد.

وی ادامه داد: تنظیم‏ برنامه‏ اقتصادی‏ کشور به‏ صورتی‏ که‏ شکل‏ و محتوا و ساعت‏ کار چنان‏ باشد که‏ هر فرد علاوه‏ بر تلاش‏ شغلی‏، فرصت‏ و توان‏ کافی‏ برای‏ خودسازی‏ معنوی‏، سیاسی‏ و اجتماعی‏ و شرکت‏ فعال‏ در رهبری‏ کشور و افزایش‏ مهارت‏ و ابتکار داشته‏ باشد.

‎‎‎‎‎‎رحیم پور ازغدی گفت: رعایت‏ آزادی‏ انتخاب‏ شغل‏، و عدم‏ اجبار افراد به‏ کاری‏ معین‏ و جلوگیری‏ از بهره‏ کشی‏ از کار دیگری‏ یک بند دیگر این قانون و  منع اضرار به‏ غیر و انحصار و احتکار و ربا و دیگر معاملات‏ باطل‏ و حرام‏ بند پنجم این اصل است.

ازغدی با اشاره به بند ششم شامل منع اسراف‏ و تبذیر در همه‏ شئون‏ مربوط به‏ اقتصاد، اعم‏ از مصرف‏، سرمایه‏ گذاری‏، تولید، توزیع و خدمات‏ اظهار داشت:  استفاده‏ از علوم‏ و فنون‏ و تربیت‏ افراد ماهر به‏ نسبت‏ احتیاج‏ برای‏ توسعه‏ و پیشرفت‏ اقتصاد کشور یک مسئله مورد تاکید است.

رحیم پور ازغدی با اشاره به اهمیت بند جلوگیری‏ از سلطه‏ اقتصادی‏ بیگانه‏ بر اقتصاد کشور، خاطرنشان کرد: در بند نهم بر افزایش‏ تولیدات‏ کشاورزی‏، دامی‏ و صنعتی‏ که‏ نیازهای‏
عمومی‏ را تأمین‏ کند تاکید شده تا کشور را به‏ مرحله‏ خودکفایی‏ برساند و از وابستگی‏ برهاند.

وی با بیان اینکه اصل 55 قانون اساسی نحوه نظارت بر دولت و بودجه کل کشور را بحث می کند گفت: پس ما عرض کردیم چند اصل مهم در قانون ناظر بر اقتصاد و بازار اسلامی است که دهه فجر دانشگاه ها و حوزه ها باید روی این مسائل کار کنند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه در یک سال گذشته دولت هر نوع انعطافی به خرج داده ولی تحریم‌ها بیشتر شد تصریح کرد: امام (ره) در تحریر الوسیله مبارزه با زیاده‌خواهی غرب را بر همه مسلمین واجب دانست.

وی افزود: مسئولان آمریکایی در کتابی نوشتند، مسئولان ایرانی وقتی که احساس ضعف کردند ما هم پیش رفتیم، این اتفاق در زمان امام راحل هم افتاد. اینها می‌گویند به خاطر اقتصاد ما توهین می‌کنیم و شما نباید هیچ حرفی بزنید.

رحیم‌پور با اشاره به حکم امام راحل در مورد سلمان رشدی خاطرنشان کرد: امام در مورد توهین سلمان رشدی حکم داد. ایشان فرمودند که برخی می‌گویند این مسئله را رها کن چرا که غرب ما را تحریم می‌کند. جهانخواران به تلاش افتادند و غیر از این نیست که این نشان از ترس سران استکبار از ما دارد تمام توطئه‌های آنها برای این بوده که ما نگوییم اسلام تمدن می‌سازد و اسلام جوابگوی جامعه است. تلاش دارند بگویند که ما از شما اجازه نمی‌گیریم و این شما هستید که باید از ما اجازه بگیرید.

وی با اشاره به مفساد اقتصادی اظهار داشت: باید صحنه شفاف و امر به معروف و نهی از منکر فعال باشد و ائتلاف ثروت و قدرت با سبک غربی شکل نگیرد.

وی تصریح کرد: باید به این موارد دقت کرد، افرادی که دنبال تولید و خدمت سالم هستند که بخش خصوصی واقعی هستند نه بخش خصوصی سرمایه‌دار، بخش میانی مردم که می خواهند کار اقتصادی هستند باید امکانات در اختیارشان گذاشته شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه باید تمام رگه‌های وابستکی خود را از دنیای متوحش باید قطع کنیم، گفت: برخی معتقدند ما فقط با آمریکا می توانیم اقتصاد خود را رشد دهیم.

رحیم پور گفت: امام فرمودند اینها فکر کردند که ما جا میزنیم. ما به شما کینه داریم و میان ما سوتفاهم نیست ما کینه غرب را با اسلام از این نکته ها به دست می آوریم قضیه حمایت شما از جریان ضد اسلامی است.

وی افزود: امام فرمودند کسانی می‌گویند ما باید رابطه با امریکا را صاف کنیم تا مسائل ما حل شود، اما این ضرورتی نیست که دنبال مناسبات گسترده باشیم چون ممکن است آنها فکر کنند که ما چنان به آنها وابسته شدیم که از توهین به مقدساتمان هم می‌گذریم آنها که معتقدند ما باید در اصول و دیپلماسی خود تجدید نظر کنیم و اگر واقع گرایانه عمل کنیم غرب با ما برخورد متقابل انسانی می‌کند اما اینها نمونه‌هایش است. اینها با اصل اسلام مشکل دارند، امام فرمودند اینها را ببینید تا از ساده‌اندیشی به درآیید.

ازغدی با اشاره به پیام رهبر انقلاب به حوزه‌های علمیه گفت: مدیریت حوزه بعد از پیام رهبری به ایشان نامه نوشت و بعد از کلی تعارفات گفتند که ما از همه علما می‌خواهیم که تا پایان شهریور پیشنهادات خود را در این مورد به ما بدهند، این برای سال 81 بود در دوازده سال پیش. اما تا الان فضلای شایسته در حوزه هستند هنوز نهادی به نام نقد فقه حکوتی و و بررسی مسائل بانک‌ها و صادرات و واردات ندارید و اگر داریم بگویند خروجی آن کجاست و دست کیست؟ رهبری فرمود اگر می‌خواهید بازار اسلامی داشته باشید مسئول آن نهادهای پژوهشی سه قوه و حوزه و دانشگاه هستند.

وی افزود: دانشگاه‌ها کرسی‌های نظریه پردازی پراکنده تشکیل داده اما وقتی موفقند که دانشکده‌های ما فرمول دهند که چطور می‌توانیم کشور را از تورم و دلالی خارج کنیم و به سمت تولید ببریم. ما الآن بازار سنتی نداریم بازارهایی داریم که نه اصالت سنتی دارند و نه حتی نظم سکولار غربی را که قیمت‌ها یکسان و دولت پاسخگو باشند را رعایت نمی‌کنند بازار بلبشوی مصرفی، دلالی داریم.

وی با اشاره به اینکه رهبری چند بار گفتند بدون نقشه جامع، کشور سرگردان است عنوان کرد: باید حوزه، دانشگاه و بخش‌های پژوهشی توضیح دهند که جای مدیریت صحیح اقتصادی کشور در در این کرسی‌ها کجاست؟ بیماری مدرک دادن در دانشگاه به حوزه هم وارد شده، چند میلیون مدرک دادند اما فکر شغل نیستند؛ اقتصاد کشور به این تخصص‌ها نیاز دارد؟ دانشگاه دولتی، آزاد و پیام نور طبق نقشه جامع عمل کنند ما چند میلیون تحصیلکرده بی شغل داریم. توزیع رشته‌ ها باید با دقت صورت گیرد.

عضو شورای انقلاب فرهنگی گفت : اگر حریت در حوزه ما طبق خواسته اهل بیت برقرار بود و مصیبت اخباری‌گری وارد حوزه نشده بود فقه ما بر اساس فقه اسلامی بنا می‌شد، برخی در مسائل فرعی اجتهادی کار خوب می‌کنند اما در تمدن‌سازی دست و پایشان می‌لرزد؛ چه شد اشعری‌گری داخل حوزه ما شد؟

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه باید معنای عدالت را بفهمید تا رعایت شود گفت: نمی‌توانیم با استناد به اصل کلی عدالت بر خلاف آیات و روایات حرف بزنیم. یکی از مسئولان گفت که ولایت مطلقه فقیه، استبداد دینی است، من پاسخ دادم این امر عقلایی است و نامش اختیار بحران است و در غرب هم وجود دارد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ بهمن ۹۳ ، ۰۸:۱۱

نقل می کنند درزمان مرجعیت مرحوم آیت الله حاج شیح عبدالکریم حائری (حدود هفتاد سال) قبل شخصی از اهالی قفقاز بود که بسیاری از مردم قم او را دیده بودند، قسم پائین بدنش کم حس و فلج بود به طوری که توانائی حرکت نداشت، وهنگام راه رفتن پای خود را به زمین می کشید، به مشهد رفته بود ولی نتیجه نگرفته بود، به درگاه حضرت معصومه علیها السلام در قم رو آورده بود تا شفا بگیرد. در یکی از شبهای ماه رمضان بود که صدای نقاره خانه بلند شد، علت را پرسیدند، گفتند حضرت معصومه شخصی را که در پا عاجز بود شفا داد، بعد معلوم شد که او همان شخص قفقازی است، وقتی او را دیدند مثل اینکه اصلا درد پا دراو نبوده است و خودش می گفت «دیگر دردی در بدن و پای خود احساس نمی کنم» 

(حضرت معصومه فاطمه دوم، محمدی اشتهاری ص195)
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ بهمن ۹۳ ، ۰۸:۰۰

گفت: مگر دولت تدبیر و امید قول نداده بود که احترام پاسپورت ایرانی را حفظ کند؟
گفتم: البته که قول داده بود و چه قول غلیظ و پررنگی هم بود.
گفت: ولی در مقابل اقدام غیرقانونی آمریکا که از دادن ویزا به آقای ابوطالبی برای حضور در سازمان ملل خودداری کرده بود، دولت خیلی راحت کوتاه آمد و به جای ایستادگی و تاکید بر احترام پاسپورت ایرانی، آقای خوشرو را به جای ابوطالبی معرفی کرد و باعث تحقیر پاسپورت ایرانی شد.
گفتم: اگر سواد داشتی می‌فهمیدی که این از کرامت دولت تدبیر و امید و اعتدال است... طرف می‌گفت؛ من صاحب کرامت هستم. به او گفتند؛ اگر راست می‌گویی به آن درخت بگو بیاید اینجا و طرف بعد از این که چند بار به درخت گفت بیا و درخت از جایش تکان نخورد، خودش کنار درخت رفت و گفت؛ در ضمن بدانید که اولیاء کبر و غرور هم ندارند!


منبع سایت http://kayhan.ir/

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ بهمن ۹۳ ، ۲۲:۵۹

باز هم عدو سبب خیر شد و برنامه ریزی پرحجم سیاسی و رسانه‌ای کینه توزان اسلام در ارائه یک تصویر واژگون، غلط، کج و معوّج از اسلام با «ابتکار» و «زمان‌شناسی» رهبر اندیشمند انقلاب اسلامی به یک فرصت جدید جریان سازی فکری، تکثیر گفتمانی و موج آفرینی فرهنگی به نفع اسلام مبدل گشت

آنچه که این نامه را پراهمیت‌تر از اتفاقات هم تراز نشان می‌دهد، ۲۵ نکته‌ای است که در «متن»، «فرامتن» و «بینامتن» آن به درستی گنجانده شده است

۱- مهندسی واژگان و قرار گرفتن کلمات در «مواضع» خود

۲- انتخاب کالبد و فُرم «نامه» برای سخن گفتن (انه من سلیمان و انه بسم الله الرحمن الرحیم) 

۳- تلفیق «۹سوال» و «۲ درخواست» از مخاطبان

۴- گزینش «جوانان» جهت خطاب نامه از میان اقشار متکثر و متنوع (انهم فتیه آمنوا بربهم و زدناهم هدی)

۵- فهم ژئوپلیتیک با انتخاب جغرافیای سیاسی اروپا و آمریکای شمالی

۶- استفاده از ادبیات خواص پسند و در عین حال قابل فهم برای توده‌های مردم (کلّم الناس علی قدر عقولهم) 

۷- صورتبندی هوشمندانه مبتنی بر گفتگو

۸- استفاده از هر سه شیوه برهانی، خطابی و جدلی در دعوت به حق (ادع الی سبیل ربک بالحکمه و الموعظه الحسنه و جادلهم بالتی هی احسن)

۹- به کارگیری توأمان عقل و خرد و نیز عواطف و احساسات مخاطبان

۱۰- برانگیختن توجه مخاطبان به مفاهیم متعالی همچون «حقیقت جویی»، «تمدن علمی و فکری اسلام»، «مسئولیت پذیری در برابر حقیقت»، «سیاست قدیمی هراس افکنی و نفرت پراکنی» و «توجه به آینده ملت و سرزمین غرب» 

۱۱- آینده نگری، آینده پژوهی، هنر شکل دادن به آینده و سخن گفتن از آینده غرب در این نامه 

۱۲- نکوهش و سرزنش دولتمردان و سیاستمداران غربی بدون توهین به آن‌ها و تفکیک هوشمندانه بین دولت‌ها و ملتهای غربی

۱۳- انتخاب آن بُعد از اسلام که آن را دین دانشمندپرور و متفکر دوست و دارای تمدن نشان می‌دهد

۱۴- ادبیات اخلاقی در قبال مخاطبان که همزمان با تقاضا از مخاطبان برای خروج از حصارهای ذهنی و مرزهای ساختگی، بدون تخفیف و کوچک کردن آن‌ها نمایان می‌شود

۱۵- التفات به ضرورت «کنجکاوی» و «جستجوگری» در پاسخ به پرسش‌ها با توجه به شلوغی فضای «دیتا» (Data) و «اطلاعات» (Information) در غرب

۱۶- تکرار چندباره نام «قرآن» به عنوان منبع اصیل و مأخذ دست اول شناخت اسلام

۱۷- استفاده از ظرفیت توصیه ناصحانه یک «پدر پیر» به فرزندانِ جوان خود

۱۸- توجه به حاقّ هویت غربی که خود را با بازنمائی «دیگری» (The Other) به منزله یک دشمن بازآرایی می‌کند

۱۹- توجه به فروپاشی شوروی به عنوان نقطه کانونی آغاز اسلام هراسی‌های جدید و پرده برداری از پروژه جایگزینی «اسلام» به جای «شوروی» در دشمن تراشی‌های غرب

۲۰- کاربست وظایف ولی با تشریح همزمان «ظلمات» و «نور» و «جبهه باطل» و «جبهه حق» (یخرجهم من الظلمات الی النور)

۲۱- افشاگری از باطن تروریستهای تحت استخدام غرب که مأمور و مشغول به ایجاد رعب در میان ملتهای اروپایی به نام اسلام هستند

۲۲- توجه به اقتضائات دنیای جدید در سخن گفتن با مخاطبان با عنایت به ابزارهای ارتباطاتی که مرزهای جغرافیایی را شکسته است

۲۳- شبیه سازی رفتار پیشینی و کنونی نظام استعماری غرب همزمان با به رخ کشیدن اعترافات پیشینی غربی‌ها مبنی بر تجاوزگری و استعمار (با ارجاع به مطالعات تمدنی و تاریخ تمدن غربِ جدید)

۲۴- قرار دادن روشنفکران غربی در مقام پاسخگویی به سوالات جوانان اروپا و آمریکای شمالی و اعلام وظیفه آنان در قبال این سوالات

۲۵- رمز گشایی و افشاگری از انگیزه‌های «اسلام هراسی» به شکل غیر مستقیم با این شیوه استدلالی که آموزه‌های اسلام مزاحم منافع و برنامه قدرتهای بزرگ است

در واقع باید اذعان نمود که ظرف و مظروف نامه هشیارانه و مبتکرانه رهبر انقلاب که اکنون خبر اول دنیاست،

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ بهمن ۹۳ ، ۲۲:۵۶

آشنایی با حسن رحیم‌پور ازغدی

آقای ازغدی متولد ۱۳۴۳ در شهرستان مشهد از نظریه‌پردازان جمهوری اسلامی ایران است که از ۲۵ اسفند ۱۳۸۱ به عضویت شورای عالی انقلاب فرهنگی درآمد؛ او همچنین عضو هیأت ارزیابی علمی و فرهنگی و مدیر مسئول و سردبیر نشریه کتاب نقد است.


۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ بهمن ۹۳ ، ۲۱:۵۱

محمود مسلم ملائک

امار مطاع در ممالک

هم سالک و هم سلوک و مسلوک

او مالک و ماسواه مملوک

هر حکم که داد هر دل آگاه

سر لوحه حکم اسم الله

اسمی که در او دوای هر درد

اسمی که روای مرئه و مرد

اسمی که مراد آدم آمد

اسمی که سرود عالم آمد

سوداگر اگر در او دل آسود

سودا همه سود دارد و سود

مر همدم کردگار عالم

کی هول و هراس دارد و همّ

دل در حرم مطهر او

گل گردد و هم معطّر او

هر دل که ولای وصل دارد

همواره هوای وصل دارد

موسی که هوای طور دارد

کی دل سر وصل حور دارد

ای وای مر آدم هوس را

دل داده کام سگ مگس را

در وصل صمد رسد رصدگر

در اسم احد رود سراسر

درگاه سحر مراد سالک

دادار دهد علی مسالک

لوح دل آملی اوّاه

دارد صور ملائک الله


برای آگاه شدن از خلاصه ای زندگانی و دیدگاه علامه اینجا کلیک کنید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ بهمن ۹۳ ، ۲۱:۰۸

اظهارات یکسال پیش علی جنتی به بار نشست!/ انتشار آلبومی با صدای زن/ ارشادی که با علی جنتی مسیر ابتذال را طی می کند

متن کامل در لینک می باشد

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ بهمن ۹۳ ، ۲۰:۵۴
امام خامنه ای در دیدار احمد جبرئیل، دبیرکل جبهه مرلامی تا روزی که آرمان فلسطین بثمر برسد، مصمم خواهد ایستاد و آن روزسلامی تا روزی که آرمان فلسطین بثمر برسد، مصمم خواهد ایستاد و آن روز را جوانان قطعا خواهند دید.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ بهمن ۹۳ ، ۲۰:۴۱