سنگربصیرت واستقامت/إِنَّ الَّذِینَ قَالُواْ رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقَامُواْ

«وَ قد فُتح بابُ الحَربِ بینکم و بینَ أهلِ القِبلهِ وَ لا یَحْمِل هذَا الْعِلْمَ اِلاَّ اَهْلِ الْبَصَرِ وَ الصَّبْرِ» قسمتی از خطبة 173 امیرالمؤمنین(علیه‌السلام) در جنگ صفین

سنگربصیرت واستقامت/إِنَّ الَّذِینَ قَالُواْ رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقَامُواْ

«وَ قد فُتح بابُ الحَربِ بینکم و بینَ أهلِ القِبلهِ وَ لا یَحْمِل هذَا الْعِلْمَ اِلاَّ اَهْلِ الْبَصَرِ وَ الصَّبْرِ» قسمتی از خطبة 173 امیرالمؤمنین(علیه‌السلام) در جنگ صفین

سنگربصیرت واستقامت/إِنَّ الَّذِینَ قَالُواْ رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقَامُواْ
دنبال کنندگان ۳ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
پیام های کوتاه
آخرین نظرات
  • ۷ ارديبهشت ۹۵، ۲۲:۴۱ - عاشق خدا .
    خداقوت

۲۶ مطلب در خرداد ۱۳۹۴ ثبت شده است

رهبرانقلاب، در سال های اخیر از گسترش افطاری دادنهای ساده در معابر عمومی و مساجد و... تمجید کردند و خواستار گسترش این کار شدند.
به همین مناسبت KHAMENEI.IR فراخوان ارسال تصاویر"افطاری ساده" را برگزار میکند.
ارسال عکس و فیلم به نشانی http://khl.ink/eftarisade
۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ خرداد ۹۴ ، ۲۰:۲۲
یک قوم بنی اسرائیل،یک موسی(ع)،ویک داستان بزرگ تاریخی وآن همه شکنجه و نجات و منجی و یک «سامری»! و سامری کسی بود که بعد از این همه معجزه و شکنجه و زحمت مردم، مردم را گوساله پرست کرد و همۀ زحمات و معجزات را یک تنه به باد داد!/ پیامبر(ص):گروهی از امت من بر دین «سامری» هستند و شعارشان «جنگ نباشد!» است/امامشان «ابوموسی» است.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ خرداد ۹۴ ، ۱۹:۱۵
سپاس بی پایان پروردگار مهربان را که درلحظه های نیاز این ملت، بشارتهای تردیدناپذیر را بردلها نازل میفرماید وغبارها را میزداید/سلام برشما ملت وفادار ومسئولیت پذیر که خطاب لطیف الهی را بدرستی میشناسید وپاسخ میگویید/حضور پرمضمون امروز شما یکی از بیادماندنی ترین حوادث انقلاب است.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ خرداد ۹۴ ، ۲۳:۵۰
صلوات خدا بر شهیدان مظلوم غواص که باحضور خود این فروغ خاموش نشدنی را مدد رساندند/سلام بر دست های بسته و پیکرهای ستم دیده شما/سلام بر شما که بار دیگر فضای زندگی را معطر و جان زندگان را سیراب کردید.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ خرداد ۹۴ ، ۲۳:۴۲

برای خدا، مبارزه با هوای نفس مهم است نه «ملکات اخلاقی» /خودمان را با صفات خوب ژنتیکی فریب ندهیم/ رعایت ادب، قدم اول برای رسیدن به تقواست / ادب یعنی مطابق دستور عمل کنیم، نه مطابق میل خودمان.

پناهیان
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ خرداد ۹۴ ، ۱۴:۵۲

بنا بود مصرف «ترس» در انسان این باشد که از همۀ خطرها بترسد و مانند کودکی که به مادر پناه می‌برد، به خدا پناه ببرد و سپس با تکیۀ به او از چیزی نترسد، اما هم از خطرات اصلی حیات نترسیدیم و هم هر گاه ترسیدیم به خدا پناه نبردیم؛ حالا از پناه بردن به خدا می‌ترسیم یعنی نمی‌توانیم به او توکل کنیم.

پناهیان

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ خرداد ۹۴ ، ۱۴:۵۰

هر مشکلی داریم به خاطر دوری از خداست/

رزمندگان ما باور کرده بودند تا اتصال به خدا نداشته باشند کارشان پیش نمی رود. می فهمیدند زندگی یک انسان مقرب چقدر متفاوت است با زندگی انسانی که مقرب نیست/

چگونه می توانیم در رمضان بیشتر مقرب شویم؟/

وقتی یک رمضان ولایی، مهدوی، سیاسی، انقلابی و حماسی، برگزار کنیم. معنویت رزمنده ها به همین دلیل بود.

زندگی در فضای تقرب را وقتی خوب لمس می کنی که خیلی سیاسی و انقلابی باشی/


از ماه رمضان باید برای تقرب استفاده کنیم، منتها بدانیم که ماه رمضان ماه عزلت، معنویت سکولار و فاصله گرفتن از جامعه و رها کردن مردم نیست؛ ماه رمضان ماه بازگشتن به سوی مردم است. مردمت را نجات بده!


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ خرداد ۹۴ ، ۱۴:۴۹

175 شهید غواص با لب های تشنه آمده اند تا یک ملت را سیراب کنند و کسی به خاطر کمبود آب، ملت را ذلیل بیگانگان نکند.
بیایید دستان دعاگوی خود در ماه رمضان را به تابوت های نورانی شهیدان متبرک کنیم تا به استجابت دعاهایتان مطمئن باشیم.
yon.ir/GhavasP
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ خرداد ۹۴ ، ۱۰:۲۲


التماس دعا

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ خرداد ۹۴ ، ۱۰:۱۸

آن ها با دست بسته مقاومت کردند ما با دست باز چه کردیم!!؟


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ خرداد ۹۴ ، ۱۰:۰۸

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ خرداد ۹۴ ، ۰۹:۴۹
آقای رحیم پور ازغدی از فتوای تاریخی امام خمینی علیه توافق بد می گوید:

من فکر میکردم دشمن انقدر با هوش باشد که در مقابل دولتی که قائل به عقب نشینی است چند صباحی عقب نشینی کند تا حداقل دهان مخالفان توافق بد را ببندد ولی اینها اینقدر هم راضی نمی شوند که امتیازی بدهند.


امام خمینی فتوایی دارد برای قبل از انقلاب که می فرماید:هر نوع روابط اقتصادی با کفار که موجب تسلط آن ها بر فرهنگ یا اقتصاد و یا سیاست در جامعه اسلامی بشود واجب است ترک آن. و اون نوع تجارت هم حرام است.


برای دانلود از طریق لینک زیر اقدام بفرمایید.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ خرداد ۹۴ ، ۱۱:۵۱

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ خرداد ۹۴ ، ۱۲:۵۱

در این اینفوگرافی به نحوه ی اجرای مراسم عروسی پنج شهید اشاره شده است.




۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ خرداد ۹۴ ، ۱۲:۴۸

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ خرداد ۹۴ ، ۱۳:۰۴

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ خرداد ۹۴ ، ۱۳:۰۳

اگر دنیا موجب دل گرفتگی تو شد، دنبال دلیل و مقصر خاصی نباش. تا دنیا دنیاست وضعش همین است. با دل گرفته در خانه خدا برو، او دنیا را اینگونه آفریده، پس تو را تحویل می گیرد. بگو نمی خواهم با دنیا دل گرفتگی ام را برطرف کنم، می خواهم تو دلم را با خودت شاد کنی، خدایا تو در هر دلی باشی دیگر نمی گیرد.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ خرداد ۹۴ ، ۱۱:۳۶

امام خامنه ای:

اگر تشکیلاتی به وجود آمد، اما هدف روشنی نداشت، یا هدف داشت ولیکن برنامه ریزی برای رفتن به سمت آن هدف انجام نگرفت و تشکیلات بیکار ماند، به خودی خود، تشکیلات از هم می پاشد و اگر هم بماند، صورت بی جانی خواهد بود. خاصیت تشکل انسانی این است. هدف را محدّد کنید و مشخص نمایید که می خواهید چه کار کنید ... بعد براساس آن هدف، برنامه ریزی کنید و بر پایه آن برنامه ریزی، هر دستگاهی مشغول کار خودش بشود.

در دیدار با مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم 7/9/1368

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ خرداد ۹۴ ، ۱۳:۰۶
اگربه تجربه های شخصی تان بنگریدمی بینیدکه مشکل بزرگ،داشتن یک تشکیلات دردرون یک یک ماست!مابه این آسانی هاانسان نمی شویم،برسرراه انسان شدن مان صدهاعقبه وجودداردکه"فلااقتحم العقبه"(بلد/11)صدهاتنگه وجودداردوتاوقتی که بخواهیم ازاین تنگه هاعبورکنیم،اولأبایدتنگه هارابشناسیم،ثانیأبایدتوانایی اش راداشته باشیم وتازه ازیک تنگه که عبورمی کنیم خیال نکنیم که تمام شد،تنگه های سخت تربرسرراه مان است واین تالحظه ی مرگ انسان هست.
۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ خرداد ۹۴ ، ۲۲:۱۷
ادبیات واقع بینانه در قرآن هم هست، خداوند می فرماید: «و جادلهم بالتی هی أحسن» یعنی بگوییم: «تو کدام طرف ایستاده ای؟ من هم می آیم و همان طرف می ایستم و همان طوری که تو نگاه می کنی، نگاه می کنم.» در این صورت هم همدلی بیشتر می شود و هم همزبانی. الان در شرایطی هستیم که واقعا به «همدلی و همزبانی» بیشتر احتیاج داریم
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ خرداد ۹۴ ، ۱۲:۲۷
چرا از ادبیاتی استفاده کنیم که برای خیلی ها سوءتفاهم شودیا متوجه نشوند؟! امروزاگر بخواهیم انقلابی حقیقی باشیم باید با ادبیات واقع بینانه از انقلاب و انقلابی گری خود دفاع کنیم. این برای همه سهل الهضم تر است و اسلحۀ دشمن را از دستش می گیرد/ سخنان اخیر سید حسن نصرالله و سردار سلیمانی با این ادبیات بود
http://yon.ir/mozakP
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ خرداد ۹۴ ، ۱۲:۲۰
برای همدلی و هم زبانی، باید با ادبیات «واقع بینانه» صحبت کنید، نه با ادبیات انقلابی/دربارۀ مسألۀ هسته ای هم باید با ادبیات واقع بینانه بحث کرد، نه با ادبیات انقلابی/ نامۀ امیرالمؤمنین(ع) به ابوموسی اشعری در محل مذاکرات: «شقی کسی است که به "تجربه" بی اعتنا باشد»/اما ابوموسای خیال پرداز فریب خورد.
yon.ir/mozakP
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ خرداد ۹۴ ، ۱۲:۱۹

اتّفاقاً هر چه انسان بخوابد، خوابش هم سنگینتر می‌شود. لذا آن خوابی که برای ما لحظه خواب شیرین است، خواب بین‌الطلوعین است که شیطان می‌آید. اتّفاقاً آن موقع، موقع بیداری است. حالا چه کسانی می‌توانند بین‌الطلوعین - که می‌گویند خواب شیرینی است - نخوابند؟ این یک رمز است؛ آن‌هایی که سحرگاهان بیدار باشند.

گاهی بعضی سؤال می‌کنند که بین نماز شب خواندن و بیداری بین‌الطلوعین، کدام را انتخاب کنیم؟ من میگویم که این سؤال، سؤال غلطی است. اتّفاقاً این دو با هم ارتباط دارند. آن که اهل شب‌خیزی شد، صددرصد می‌تواند، بین الطلوعین را هم درک کند.

البته باید با برنامه باشد. اگر من بخواهم تا دو نصفه شب این طرف و آن طرف به مهمانی بروم، پای تلویزیون سریال‌ها و جام جهانی ببینم، معلوم است که نمی‌شود. بدن نیاز به خواب دارد، کما اینکه بدن نیاز به غذا هم دارد، زهد بیجا نمی‌شود امّا می‌شود اندک خورد. نستجیربالله، نعوذبالله یا روایات و تاریخ، دروغ است یا اینکه اگر حقیقت است، پس می‌شود. بیان شده گاهی صحابه در جنگ فقط یک خرما می‌خوردند. در جنگ خودمان هم به نوع دیگرش، همین‌طور بود. لذا می‌شود.

آیت الله قرهی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ خرداد ۹۴ ، ۱۵:۴۶
1394/02/12نسخه قابل چاپ
تحلیل امام خامنه ای از میراث معرفتی شهید مطهری


یکی از دغدغه‌های فرهنگی همیشگی رهبر انقلاب این بوده که نسل جوان و فعالان فکری جامعه‌ی کنونی ایران، ارتباط مستحکم با آثار به‌جامانده از علامه مطهری برقرار کنند. بنابراین با پاسخ به این سؤال که «آیا گفتارها و نوشتارهای علامه‌ی شهید، ارزش مطالعه‌ی جدی و هدایت‌شده را دارد یا خیر؟» باید به‌صورت قطعی جواب داد که نه‌تنها ارزش و مطلوبیت دارد، بلکه ضرورت و فوریت دارد. مقام معظم رهبری بارها و بارها بر ضرورت غور و تعمق و تأمل در آثار ایشان تصریح و این مسئله را مطالبه کرده‌اند:
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ خرداد ۹۴ ، ۱۵:۳۹

در خانواده، یک زن و مرد، با تفوت های ساختاری و مهم، در کنار یکدیگر قرار میگیرند که باعث شیرینی ها و تلخی هایی میشود. شما اگر این مسئله را پیش بینی نکرده باشید، نه استعداد برخورداری از شیرینی هایش را خواهید داشت و نه ظرفیت تحمل و برخورد مناسب با تلخی هایش را پیدا میکنید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ خرداد ۹۴ ، ۱۵:۳۲


۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ خرداد ۹۴ ، ۱۵:۱۹