به همین مناسبت KHAMENEI.IR فراخوان ارسال تصاویر"افطاری ساده" را برگزار میکند.
ارسال عکس و فیلم به نشانی http://khl.ink/eftarisade
بنا بود مصرف «ترس» در انسان این باشد که از همۀ خطرها بترسد و مانند کودکی که به مادر پناه میبرد، به خدا پناه ببرد و سپس با تکیۀ به او از چیزی نترسد، اما هم از خطرات اصلی حیات نترسیدیم و هم هر گاه ترسیدیم به خدا پناه نبردیم؛ حالا از پناه بردن به خدا میترسیم یعنی نمیتوانیم به او توکل کنیم.
پناهیان
هر مشکلی داریم به خاطر دوری از خداست/
رزمندگان ما باور کرده بودند تا اتصال به خدا نداشته باشند کارشان پیش نمی رود. می فهمیدند زندگی یک انسان مقرب چقدر متفاوت است با زندگی انسانی که مقرب نیست/
چگونه می توانیم در رمضان بیشتر مقرب شویم؟/
وقتی یک رمضان ولایی، مهدوی، سیاسی، انقلابی و حماسی، برگزار کنیم. معنویت رزمنده ها به همین دلیل بود.
زندگی در فضای تقرب را وقتی خوب لمس می کنی که خیلی سیاسی و انقلابی باشی/
از ماه رمضان باید برای تقرب استفاده کنیم، منتها بدانیم که ماه رمضان ماه عزلت، معنویت سکولار و فاصله گرفتن از جامعه و رها کردن مردم نیست؛ ماه رمضان ماه بازگشتن به سوی مردم است. مردمت را نجات بده!
من فکر میکردم دشمن انقدر با هوش باشد که در مقابل دولتی که قائل به عقب نشینی است چند صباحی عقب نشینی کند تا حداقل دهان مخالفان توافق بد را ببندد ولی اینها اینقدر هم راضی نمی شوند که امتیازی بدهند.
امام خامنه ای:
اگر تشکیلاتی به وجود آمد، اما هدف روشنی نداشت، یا هدف داشت ولیکن برنامه ریزی برای رفتن به سمت آن هدف انجام نگرفت و تشکیلات بیکار ماند، به خودی خود، تشکیلات از هم می پاشد و اگر هم بماند، صورت بی جانی خواهد بود. خاصیت تشکل انسانی این است. هدف را محدّد کنید و مشخص نمایید که می خواهید چه کار کنید ... بعد براساس آن هدف، برنامه ریزی کنید و بر پایه آن برنامه ریزی، هر دستگاهی مشغول کار خودش بشود.
در دیدار با مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم 7/9/1368
اتّفاقاً هر چه انسان بخوابد، خوابش هم سنگینتر میشود. لذا آن خوابی که برای ما لحظه خواب شیرین است، خواب بینالطلوعین است که شیطان میآید. اتّفاقاً آن موقع، موقع بیداری است. حالا چه کسانی میتوانند بینالطلوعین - که میگویند خواب شیرینی است - نخوابند؟ این یک رمز است؛ آنهایی که سحرگاهان بیدار باشند.
گاهی بعضی سؤال میکنند که بین نماز شب خواندن و بیداری بینالطلوعین، کدام را انتخاب کنیم؟ من میگویم که این سؤال، سؤال غلطی است. اتّفاقاً این دو با هم ارتباط دارند. آن که اهل شبخیزی شد، صددرصد میتواند، بین الطلوعین را هم درک کند.
البته باید با برنامه باشد. اگر من بخواهم تا دو نصفه شب این طرف و آن طرف به مهمانی بروم، پای تلویزیون سریالها و جام جهانی ببینم، معلوم است که نمیشود. بدن نیاز به خواب دارد، کما اینکه بدن نیاز به غذا هم دارد، زهد بیجا نمیشود امّا میشود اندک خورد. نستجیربالله، نعوذبالله یا روایات و تاریخ، دروغ است یا اینکه اگر حقیقت است، پس میشود. بیان شده گاهی صحابه در جنگ فقط یک خرما میخوردند. در جنگ خودمان هم به نوع دیگرش، همینطور بود. لذا میشود.
آیت الله قرهی
در خانواده، یک زن و مرد، با تفوت های ساختاری و مهم، در کنار یکدیگر قرار میگیرند که باعث شیرینی ها و تلخی هایی میشود. شما اگر این مسئله را پیش بینی نکرده باشید، نه استعداد برخورداری از شیرینی هایش را خواهید داشت و نه ظرفیت تحمل و برخورد مناسب با تلخی هایش را پیدا میکنید.